AFS staff vacancies

Are you a couple of years into your career and ready to take an exciting next step together with other finance professionals? Are you an experienced professional looking for an inspiring new environment?

AFS offers challenging career opportunities to courageous and ambitious finance professionals with a common sense view, executing power and the ability to communicate with clients on all levels.

AFS General has the following 3 open vacancies at the moment:

Compliance Employee

Organisation

AFS Group B.V. is an independent European multi-asset class broker, primarily operating as an intermediary for Financial Institutions, Corporate Clients and (semi) Government bodies.

With offices in Amsterdam, London, Zurich and Frankfurt, AFS offers a range of Fixed Income, Interest Rates, Energy / Environmental, Exotics, Equity and Equity derivatives products. AFS also offers a variety of market information and data services. AFS has over a 100 employees.

Your department

AFS Group is looking for a Junior Compliance Officer. The Compliance Department is the key link between our experienced traders on the one hand and clients, external parties and internal stakeholders (back office, accounting) on the other hand.

The primary responsibility of the department is to facilitate and control the client onboarding process and to ensure AFS is being compliant with all relevant laws and regulations, starting with handling KYC-requests to annual client renewal, regulatory reporting etc.

Additionally, the small experienced team has an important role in facilitating the operational environment, where several inhouse systems are operated and different internal procedures apply. As our new Junior Compliance Officer, you will have the opportunity to serve all front desks, regulated and non-regulated products and instruments.

Your new function 

  • Start up and monitor KYC process;
  • Maintaining onboarding documentation;
  • Communications with prospects and (internal) brokers;
  • Assessment of client onboarding risk;
  • Preparing ‘difficult’ cases with high risk;
  • Annual renewal process and maintenance of client database and documentation.

Who should be our new colleague?

  • Bachelor degree (WO) in Law/Economics or equivalent;
  • 0-2 years working experience;
  • Affinity with the financial industry;
  • Strong analytical skills;
  • Ability to work accurately, take initiative and solve problems effectively;
  • Ability to work independently and as an assertive team player;
  • Experience with KYC is an advantage;
  • Eager approach to learn new information and processes;
  • Excellent communication and writing skills in English;
  • To be a team player and work well under pressure;
  • Affinity with Excel is a pre.

Why should you apply?

AFS gives you the opportunity to be part of a young, growing and ambitious team within a strongly developing and dynamic market. We offer:

  • A versatile full-time position in a fast growing and professional organisation
  • Competitive renumeration and training possibilities
  • A variety of activities
  • AFS is situated on the old trading floor of the historical Amsterdam Stock Exchange, located in the heart of Amsterdam.  Here you will be entering an international and professional working environment with a strong focus on both professional and personal development.

Interested?

If you are interested, please send your resume and a brief note on why you should be the new addition to our team to the HR Manager Robbin Sewdin (rsewdin@afsgroup.nl).

 

Mid Office Analyst

Organisatie

AFS Group is een Europese financiële dienstverlener gespecialiseerd in de bemiddeling van financiële- en duurzaamheidsinstrumenten voor het zakelijk segment.

Met kantoren in 4 landen biedt AFS voice- en hybride brokerage, elektronische handel en voert zij orders uit.  Onze missie is om financiële instellingen, bedrijven en (semi-) overheidsinstellingen te faciliteren in de volledige transactiecyclus.

De afdeling

De afdeling Operations zoekt een (Senior) Mid Office Analyst. De Backoffice is de centrale schakel tussen  klanten en handelaren enerzijds en externe (banken, registers) en interne (compliance, accounting) partijen anderzijds.

De hoofdverantwoordelijkheid van de afdeling is het faciliteren van een optimaal transactieproces. Hierbij kan je denken aan het opstarten, monitoren en afhandelen van het overkoepelende Know Your Client Process, invoeren en afwikkelen van cliëntinstructies en opstellen van dagelijkse P&L rapporten voor de handelaren.

Additioneel, kom je te werken in een zeer ervaren backoffice team, dat tevens een belangrijke rol heeft in het optimaliseren van het dagelijkse operationele proces. Als nieuwe collega zal de nadruk van jouw werkzaamheden in eerste instantie komen te liggen op de Money Markets en Derivaten afdeling. Tevens ben je een belangrijk aanspreekpunt voor onze Compliance afdeling, waarmee je gezamenlijk nieuwe prospects doorgrondt, identificeert en screent.

De werkzaamheden

  • Administreren, monitoren en reconciliëren derivaten- en money market deals
  • Invoeren, monitoren en najagen (overdue) trades overige instrumenten (secundair)
  • Identificeren en gezamenlijk met IT invoeren van procesverbeteringen
  • Centrale contractpersoon voor alle transactie gerelateerde verzoeken
  • Opstarten en monitoren KYC proces

Werkervaring en vaardigheden

  • HBO (commerciële) Economie, MER, etc
  • 2-4+ jaar werkervaring, affiniteit met beleggen, financiële wereld
  • Sterk cijfermatig inzicht en analytisch vermogen
  • Teamplayer die individueel ook zijn/haar mannetje staat
  • Uitstekende beheersing Engels in taal en geschrift
  • Stressbestendige persoonlijkheid

Waarom solliciteren?

AFS geeft je de mogelijkheid om onderdeel te worden van een jong, ambitieus team in een  snelgroeiend bedrijf. Je nieuwsgierigheid in (de handel achter) de financiële wereld wordt zeker gestild.

  • Een veelzijdige functie in een snelgroeiende organisatie
  • Marktconforme beloning
  • Uitgebreide keuze in trainingsmogelijkheden
  • AFS is gevestigd op de traditionele beursvloer van de Amsterdamse effectenbeurs, midden in het hart van Amsterdam. Zoals je zult merken een zeer internationale en professionele werkomgeving waar er een sterke focus ligt op professionele en persoonlijke ontwikkeling

Interesse?

Mocht deze vacature je interesse hebben gewekt, stuur dan je cv en een korte motivatie naar onze HR Manager Robbin Sewdin (rsewdin@afsgroup.nl of hr@afsgroup.nl).

Junior Operational CDD officer

Organisatie

AFS Group is een Europese financiële dienstverlener gespecialiseerd in de bemiddeling van financiële- en duurzaamheidsinstrumenten voor het zakelijk segment.

Met kantoren in 4 landen biedt AFS voice- en hybride brokerage, elektronische handel en voert zij orders uit.  Onze missie is om financiële instellingen, bedrijven en (semi-) overheidsinstellingen te faciliteren in de volledige transactiecyclus.

De afdeling

De afdeling Operations zoekt een Junior Operational CDD officer. De Backoffice is de centrale schakel tussen  klanten en handelaren enerzijds en externe (banken, registers) en interne (compliance, accounting) partijen anderzijds.

De hoofdverantwoordelijkheid van de afdeling is het faciliteren van een optimaal transactieproces. Hierbij kan je denken aan het opstarten, monitoren en afhandelen van het overkoepelende Know Your Client Process, invoeren en afwikkelen van cliëntinstructies en opstellen van dagelijkse P&L rapporten voor de handelaren.

Additioneel, kom je te werken in een zeer ervaren backoffice team, dat tevens een belangrijke rol heeft in het optimaliseren van het dagelijkse operationele proces. Als nieuwe collega zal de nadruk van jouw werkzaamheden in eerste instantie komen te liggen op de Money Markets en Derivaten afdeling. Tevens ben je een belangrijk aanspreekpunt voor onze Compliance afdeling, waarmee je gezamenlijk nieuwe prospects doorgrondt, identificeert en screent.

De werkzaamheden

  • Opstarten en monitoren KYC proces;
  • Administreren, monitoren en reconciliëren derivaten- en money market deals;
  • Invoeren, monitoren en najagen (overdue) trades overige instrumenten (secundair);
  • Identificeren en gezamenlijk met IT invoeren van procesverbeteringen;
  • Centrale contractpersoon voor alle transactie gerelateerde verzoeken.

Werkervaring en vaardigheden

  • HBO (commerciële) Economie, MER, etc
  • 0-3 jaar werkervaring, affiniteit met beleggen, financiële wereld
  • Sterk cijfermatig inzicht en analytisch vermogen
  • Teamplayer die individueel ook zijn/haar mannetje staat
  • Uitstekende beheersing Engels in taal en geschrift
  • Stressbestendige persoonlijkheid
  • AML, CDD en KYC zijn geen onbekende termen voor je

Waarom solliciteren?

AFS geeft je de mogelijkheid om onderdeel te worden van een jong, ambitieus team in een  snelgroeiend bedrijf. Je nieuwsgierigheid in (de handel achter) de financiële wereld wordt zeker gestild.

  • Een veelzijdige functie in een snelgroeiende organisatie;
  • Marktconforme beloning;
  • Uitgebreide keuze in trainingsmogelijkheden;
  • AFS is gevestigd op de traditionele beursvloer van de Amsterdamse effectenbeurs, midden in het hart van Amsterdam. Zoals je zult merken een zeer internationale en professionele werkomgeving waar er een sterke focus ligt op professionele en persoonlijke ontwikkeling.

Interesse?

Mocht deze vacature je interesse hebben gewekt, stuur dan je cv en een korte motivatie naar onze HR Manager Robbin Sewdin (rsewdin@afsgroup.nl of hr@afsgroup.nl).

AFS vacancies foreign offices

The AFS operation is run from four locations.The headquarters in Amsterdam and three offices abroad

At the moment there are no vacancies in the foreign offices.

Frankfurt Office 
Junghofstrasse 22-26
60311 Frankfurt
Germany
T: +31 20 5220 275
info@afsfrankfurt.com
London Office
Warwick House 65-66
EC4R 1EB Queen Street London
United Kingdom
T: +44 207 173 4820
info@afslondon.com
Zurich Office
Althardstrasse 70a
CH – 8105 Regensdorf Zurich
Switzerland
T: +41 (0)44 289 40 10
info@afszurich.com