AFS staff vacancies

Are you a starter ready to start your career in a high performing environment? Are you an experienced professional looking for an inspiring new environment?

AFS offers challenging career opportunities to courageous and ambitious professionals with a common sense view, executing power and the ability to communicate with stakeholders on all levels.

At the moment we have the following vacancies or you can send an open application to recruitment@afsgroup.nl.

Financial Controller | AFS Group

Financial Controller | AFS Group

Job description

AFS Group (AFS) is an independent European service provider in Financial Services and Renewable Energy. We are specialized in brokering business to business, advice and execution due to the financial instruments (like shares, deposit’s, bonds and derivatives) and renewable energy certificates (GVO’s, Green Gas, CO2 and biofuels). AFS also facilitates in in-house (regulated) electronic trading platforms.

With more than 120 FTE AFS still has a lot of ambitions to grow. The next coming years AFS is focusing on a grow to 200 FTE. The biggest grow opportunities are in the Renewable Energy markets and inhouse trading platforms. To facilitate this grow AFS is now ready for a Financial Controller. Because of growth we really need a person with a great mindset and focus on grow.

The finance department consist out of 3 operational colleagues. You will work close to the business and report directly to the CFO.

Responsibilities:

  • Monitoring deadlines
  • Provide management reports and KPI dashboard
  • Financial Statement and coordinating accounting activities
  • Reporting to regulatory authorities (AFM, DNB, FCA, Bafin and NFA)
  • VAT declaration and corporate tax declaration
  • Administration for the relatively new sector AFS Energy

Nice to have:

  • Master Degree in Finance
  • At least 5 years of working experience in this field
  • Knowledge of Dutch GAAP and IFRS
  • Strong analytical skills
  • Ability to work accurately, take initiative and solve problems effectively
  • Ability to work independently and as an assertive team player
  • Affinity with BI-tooling
  • Experience in working with Exact and Excel is a pre
  • Excellent written and verbal communication skills in Dutch and English is a must

What we offer:

  • One of the most interesting work environments in Amsterdam, the old trading floor of the historical Amsterdam Stock Exchange
  • Working in an awesome, ambitious and driven high performing team
  • Energetic and friendly colleagues from all over the world
  • A versatile full-time position in a fast growing and professional organization
  • Access to our extensive online learning platform for your personal development (e.g., languages, personal leadership and more!)
  • 27 holidays per calendar year
  • NS Business card (depending on your residence)
  • Free inhouse fitness
  • Friday afternoon drinks!

Get in touch!

Are you ready for this great opportunity to grow with us and do you want to become part of our organization? Please submit your application via the application button and you will enter our Daywize (Cloud) environment.

For more information feel free to contact Janneke Dijkstra (HR-Manager AFS Group) via j.dijkstra@afsgroup.nl .

Trading support – AFS Group

Trading support – AFS Group

Als Trading support bij een internationaal georiënteerd bedrijf als AFS Group breng jij structuur in een wereld vol ambities en kansen. Jij ontzorgt jouw collega’s in de administratieve afhandeling, voornamelijk voor onze AFS Energy afdeling. Je bent zelfstandig, gemotiveerd en vooruitstrevend in het meedenken in optimalisatie van processen. Herken je jezelf hierin? Lees dan snel verder!

De organisatie en afdeling
AFS Group is een onafhankelijke Europese multi-asset class broker, voornamelijk actief als een intermediair voor financiële instellingen en (semi) overheden. AFS Group heeft kantoren in Amsterdam, Londen, Zurich en Frankfurt. Binnen AFS zijn meer dan 100 collega’s werkzaam.

Het team wat werkzaam is op de Backoffice afdeling bestaat uit 6 collega’s. Het is een hecht team waarin open en transparant gecommuniceerd wordt. Wij zoeken een collega die veelzijdige taken op zich kan nemen en goed kan samenwerken.

In deze rol ben je voornamelijk verantwoordelijk voor de afhandeling van de administratieve taken van ons AFS Energy team. Het AFS Energy team bestaat uit 26 collega’s verdeeld over 4 teams.

AFS Energy streeft ernaar ideeën, producten en kansen om te zetten in successen. Het team bestaat uit een groep ambitieuze en gemotiveerde analisten, consultants en brokers, altijd op jacht naar nieuwe producten, markten en deals om onze klanten zo goed mogelijk mee te bedienen.

Als Trading support weet jij daarom ook goed mee te bewegen in deze commerciële business. Vanwege groei van het team en AFS Energy zijn we op zoek naar versterking.

Verantwoordelijkheden

  • Updaten en controleren van de administratie en registers en verantwoordelijk voor correcte administratie

  • Analyseren van cijfers

  • Tijdig leveren van trades/certificaten en voorraadbeheer

  • Directe communicatie met Front office

  • Bijdrage aan procesoptimalisatie en ontwikkeling van AFS Energy

Competenties

  • Secuur en analytisch sterk

  • Goede communicatie skills

  • Pragmatische en assertieve instelling

  • Leergierig en flexibele instelling

  • Hbo werk- en denkniveau

  • Je communiceert vloeiend in Nederlands en Engels

  • Ongeveer 1-3 jaar relevante werkervaring

Wat wij bieden

  • Werken in een hecht ambitieus backoffice team

  • Werken in een snelgroeiende internationale organisatie

  • Jouw werklocatie is Beursplein 5

  • 27 vakantiedagen per jaar

  • NS Businesscard (afhankelijk van woonplaats)

  • Indoor fitness

  • Regelmatig activiteiten met het team

Get in touch!

Ben je klaar voor een nieuwe uitdaging en word je graag onderdeel van ons team? Stuur dan jouw sollicitatie via het sollicitatieformulier of neem contact op met Wietske de Hart (Campus Recruiter AFS Group) voor mee informatie: 020 570 72 56 or recruitment@afsgroup.nl

Risk Manager (fulltime) | AFS Group – Amsterdam

Risk Manager (fulltime) | AFS Group – Amsterdam

As the Risk Manager within AFS Group and specially the renewable Energy department you create structure and support building business by managing market and credit risk within a young, dynamic and fast-growing team. That’s why we are looking for an independent, entrepreneurial, and progressive person who can add real value.

The Organization
AFS Group (AFS) is a global financial and environmental solution provider. We are specialized in brokering business to business, advice, generate ideas and execution due to the financial instruments (like shares, deposit’s, bonds, and derivatives) and renewable energy certificates (GVO’s, Green Gas, CO2 and biofuels). AFS also facilitates in in-house (regulated) electronic trading platforms.

With more than 130 FTE AFS still has a lot of ambitions to grow. The next coming years AFS is focusing on a grow to 200 FTE. The biggest growth opportunities are in the Renewable Energy markets and inhouse trading platforms. To facilitate this grow AFS is recruiting a highly motivated and ambitious Risk Manager. You will be reporting directly to the board.

The staff functions (HR, Finance, IT and Risk & Compliance) are a part of AFS Group, centrally controlled and operated. As our new Risk Manager you will make sure AFS stays within her risk framework.

Job description

Your main tasks will be controlling market and credit risk, think along with the front office concerning new opportunities, running reports, explain those reports to the business and act if needed. Because we are continuous improving you will create suggestions to the front office and management Team. You will implement and contribute to the Risk Framework and add value to Risk Projects.

You will interact closely with the front office to become familiar with their services, activities, and exposure. Beside market and credit risk you will be responsible for supporting compliance to identify, assess and mitigate regulatory, operational, and strategic risks without losing sight of the company’s commercial interests, implement. Beside that you provide training to front office regarding risks to ensure adequate level of risk awareness and culture. For a good governance as Risk Manager, you will be reporting to the Board of AFS Group.

What we expect:

Must have experience

  • Minimum bachelor’s degree preferable in beta study

  • At least 4 years of relevant working experience

  • Fluent in English

  • Pro-active, analytical, and Independent

  • Strong understanding of risk concepts

  • Ability to fast understand situations, foresee implications, make connections

  • Able to liaise, communicate with various departments

  • Not afraid to give your opinion, put sensitive items up for discussion

  • Good knowledge of automatization projects

  • Good understanding of – and experience with – Excel

Preferred

  • Experience within a utility or commodity related firm

  • Knowledge of Renewable energy products and/or physical products (like power, gas, fuels) and/or financial markets

What we offer:

  • One of the most interesting work environments in Amsterdam, the old trading floor of the historical Amsterdam Stock Exchange

  • Working in an awesome, ambitious, and driven high performing team

  • Energetic and friendly colleagues from all over the world

  • A versatile full-time position in a fast growing and professional organization

  • Competitive remuneration and training possibilities

  • 27 holidays per calendar year

  • NS Business card (when living outside of Amsterdam) or lease bike

  • Free inhouse fitness and health program

  • A variety of activities with the team

Interested

If you are interested, please submit your resume and a short motivation letter via the link.

Invited for an interview?

  • 1st round: Interview with the CEO and HR Manager of AFS Group

  • 2nd round: Interview with 2 or 3 other colleagues

  • If everybody is positive, including you of course, we’ll send you a job offer

AFS Group | Junior Kotlin Developer

AFS Group | Junior Kotlin Developer

Our organization.

AFS Group is a European financial service provider specialized as an intermediary in the wholesale Financial and Renewable Energy sector. With over 100 employees from offices in 4 countries AFS provides voice and hybrid brokering, execution, electronic trading and transaction advice services for a wide range of asset classes. Thanks to AFS in-depth market knowledge and strong historical relationships AFS can offer her clients added value through best price discovery, time saving best execution and qualified advice.

Job description.

We are searching for a Junior Kotlin Developer to strengthen our IT team. As a software developer you will work alongside 13 direct colleagues in the development team.

You will work on trading platform. You will join the existing team of 5 developers to work towards the MVP release of this project.

What we expect.

Must have experience

  • You have at least 1 years’ relevant working experience in the programming languages Java and/or Kotlin
  • You are a back end and/or full stack software engineer experienced in web development technologies
  • Experience with developing api’s using Spring boot
  • You communicate fluently in English

Preferred

  • Experience with PostgreSQL, Flyway, GraphQL, R2DBC, Netty, Webflux, Kafka, Docker and Kubernetes
  • Practical knowledge of Agile software development methodologies
  • It’s important you are conscientious, and you have a strong sense of agency
  • Open in communication to tackle the project’s complexities together
  • You show interest in the financial services industry
  • A good understanding of the Dutch language is nice to have

What we offer.

We’ll promise you a job that is never boring and ask for your full commitment in return.

  • Working in an awesome, ambitious and driven high performing team

  • Energetic and friendly colleagues from all over the world

  • A versatile full-time position in a fast growing and professional organization

  • One of the most interesting work environments in Amsterdam, the old trading floor of the historical Amsterdam Stock Exchange

  • Competitive remuneration and training possibilities

  • 27 holidays per calendar year

  • NS Business card (depending on your residence)

  • Free inhouse fitness

  • A variety of activities with the team

Get in touch!

Are you ready for a new challenge and do you want to become a member of this motivated team on the Amsterdam Stock Exchange?

Please submit your application via the form.

If you have questions about the procedure, please contact Wietske de Hart, Campus Recruiter by e-mail w.dehart@afsgroup.nl or phone on +31 (0)20 570 72 56.

Corporate Recruiter | AFS Energy

Corporate Recruiter AFS Energy

Als Corporate Recruiter voor AFS Energy ben jij verantwoordelijk voor de instroom van collega’s binnen ons snelstgroeiende onderdeel binnen AFS Group. Jij hebt een groot gefundeerd netwerk aan hoger opgeleide professionals en je bent internationeel georienteerd.

Create the ultimate candidate journey is jouw motto. Ben je zelfstandig, initiatiefrijk en ben je ook in staat om jouw junior recruitment collega’s te begeleiden? Dan gaan we graag met jou in gesprek!

Job description

Ter uitbreiding van ons HR-team zijn wij op zoek naar een Corporate Recruiter met energie voor 10!! In deze rol houdt je bezig met de instroom van ervaren Sales Traders en Product Developers binnen AFS Energy. Heb jij passie voor sales EN Renewable Energy en weet dit enthousiasme over te brengen op onze potentiele hires? Dan zoeken we jou!

In deze rol ben je onder andere verantwoordelijk voor:

  • Instroom van nieuwe collega’s binnen AFS Energy vanaf 2 jaar werkervaring t/m director

  • Beheren van A-Z recruitment proces (opstellen wervingsteksten, verwerken sollicitaties, selecteren CV’s, direct sourcing, inzetten assessments, voeren selectiegesprekken, contractsonderhandelingen en bewaken/coordineren van het recruitment proces)

  • Actief onderhouden en uitbreiden Talentpools o.a. door het voeren van orienterende gesprekken

  • Verantwoordelijk voor soepele onboarding samen met jouw HR collega’s

  • Opstellen wervende vacatureteksten

  • Voeren van selectiegesprekken

  • Actieve zichtbaarheid op diverse social media kanalen

  • Strategische Business partner voor hiring managers tav de werving voor onze snel groeiende afdeling AFS Energy

  • Begeleiden/coachen van junior recruitment collega’s

  • Bekend met het werven van en onboarding van expats


Nice to have:

  • Afgeronde Bachelor of Master

  • Tenminste 3 jaar ervaring als recruiter (bureauzijde of corporate)

  • Je hebt een proactieve, energieke werkhouding en bent creatief in het vinden van nieuwe AFS-ers

  • Foutloos in Nederlands en Engels (woord en geschrift)

  • Je staat stevig in je schoenen en weet de hiring managers te adviseren

  • Ondernemersgeest en organisatietalent

Waar jij terechtkomt

Als Corporate Recruiter kom je terecht binnen ons gepassioneerde mensgerichte HR team. Wij stellen de ontwikkeling van onze collega’s voorop te beginnen bij de introom van onze junior professionals. Zodra onze nieuwe collega’s binnenkomen starten ze in een Traineeship of “The Excellence Program” afhanklijk van ervaring en instroomniveau. Wij zijn trots op onze lange geschiedenis van AFS en de groei waar wij ons momenteel in bevinden.

What we offer

  • Een internationale ploeg van enthousiaste collega’s

  • Werken in een snelgroeiende organisatie

  • Werken op de Beursplein 5 in Amsterdam

  • 27 vakantiedagen per jaar

  • NS Business card (afhankelijk van je woonplaats)

  • Indoor fitness

  • Gezellige AFS-activiteiten en vrijdagmiddagborrels

Get in touch!

Ben je klaar voor een nieuwe uitdaging en word je graag onderdeel van ons team? Stuur dan jouw sollicitatie via het sollicitatieformulier.

Invited for an interview?

  • 1e ronde: Gesprek met Recruitment

  • 2e ronde: Gesprek met een van de hiring managers van Energy en HR-Manager

HR Officer | AFS Group

Medior/Senior HR Officer AFS Group

Als HR Officer bij AFS Group ben jij verantwoordelijk voor een correcte HR-administratie binnen ons snelgroeiende bedrijf.

AFS Group is een onafhankelijke bemiddelaar binnen de financiële dienstverlening en renewable energy. Daarnaast werken wij hard aan innovatieve digitale platforms. De groei die AFS Group momenteel doormaakt betekent behoefte aan optimale HR-processen. Met jouw kennis en ervaring weet jij structuur aan te brengen en ons team verder te professionaliseren. Ondernemerschap, daadkracht en een hands-on mentaliteit zijn eigenschappen die wij zoeken in onze nieuwe collega!

Job description

Ter uitbreiding van ons HR-team zijn wij op zoek naar een ervaren HR Officer met een sprankelende persoonlijkheid en sterke communicatieve skills.

In deze rol ben je onder andere verantwoordelijk voor:

  • Het administratieve proces rondom in-, door- en uitstroom van medewerkers

  • Opstellen en beheren van arbeidscontracten, verlengingen, mutaties en indiensttredingen

  • Op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van arbeidsrecht/sociale wetgeving

  • Het proces rondom de aanname van expats (VISA, 30%-regeling etc.)

  • Verantwoordelijk voor tijdige uitvoering van payroll verwerking en rapportage

  • Controle en opvolging van betalingen zoals overuren, speciale vergoedingen, markttoeslagen etc.

  • Voorbereiding van de salarismutaties en bijhouden werknemersgegevens

  • Bijhouden en toetsen verzuim en verlof discipline

  • Monitoren en ondersteunen van de managers in het medewerkers evaluatie proces

  • Bijdrage aan projecten ter optimalisatie HR-processen en de HR-afdeling verder te optimaliseren

  • Aanspreekpunt collega’s voor vragen omtrent: pensioen, verzekering, salaris en overige administratieve- en arbeidsrechtelijke zaken

  • Zorgdragen voor een nauwkeurige personeelsadministratie en opleveren rapportages voor het management


Nice to have:

  • Afgeronde Bachelor of Master

  • Tenminste 3 jaar ervaring in soortgelijke rol

  • Je hebt een proactieve, energieke werkhouding en je werkt nauwkeurig

  • Foutloos in Nederlands en Engels (woord en geschrift)

  • Sterk in communicatie en dienstverlenende instelling

  • Oplossingsgericht en proactief

Waar jij terechtkomt

Als HR Officer kom je terecht in ons gepassioneerde en ambitieus HR-team. Je werkt samen met het HR-team en de verschillende afdelingen om de in totaal meer dan 130 FTE kwalitatief hoogwaardige HR-ondersteuning te bieden. Het HR-team bestaat inclusief onze nieuwe HR-officer uit 7 FTE (waarvan 3 Recruiters, Office manager en een Senior HR Officer en HR Manager). Je rapporteert aan de HR Manager.

What we offer

  • Een internationale ploeg van enthousiaste collega’s

  • Werken in een snelgroeiende organisatie

  • Werken op de Beursplein 5 in Amsterdam

  • 27 vakantiedagen per jaar

  • NS Business card (afhankelijk van je woonplaats)

  • Indoor fitness en vitaliteitsprogramma

  • Gezellige AFS-activiteiten en vrijdagmiddagborrels

Get in touch!

Ben je klaar voor een nieuwe uitdaging en word je graag onderdeel van ons team? Stuur dan jouw sollicitatie via het sollicitatieformulier.

Invited for an interview?

  • 1e ronde: Gesprek met HR Director en Senior HR Officer

  • 2e ronde: Gesprek met CEO en mogelijk nog andere collega

Medior QA Test Engineer | AFS Group – IT

Medior QA Test engineer | AFS group

Our organization

AFS Group is a European financial service provider specialized as an intermediary in the wholesale Financial and Renewable Energy sector. With over 100 employees from offices in 4 countries AFS provides voice and hybrid brokering, execution, electronic trading and transaction advice services for a wide range of asset classes. Thanks to AFS in-depth market knowledge and strong historical relationships AFS can offer her clients added value through best price discovery, time saving best execution and qualified advice.

Job description

We are searching for a Medior QA Test engineer to strengthen our IT team. As a test engineer you will work alongside colleagues in the development team, the product owners, and business analysts. We are looking for a test engineer that can perform hands-on testing, but also design and implement automated testing.

You will work on various ongoing development projects, amongst which are Vennex, our new stock exchange platform for trading shares in SME’s (small to medium sized enterprises), and the new AFS Energy Client Portal, that will become our main support tool to help AFS Energy clients with renewable energy solutions.

Based on the product requirements, you will design test strategies and create test scenarios. You will also create automated end-to-end tests for functional and regression testing on the applications, perform usability testing and support user acceptance testing.

You will identify issues and manage defect tracking, while monitoring and reporting testing results to both the development teams and product owners.

What we expect:

Must have experience

  • You have at least 3 years of relevant working experience in Software Testing and the Quality Assurance domain
  • Experience with both manual testing and automation testing
  • Good understanding of automated testing approaches and the software development lifecycle
  • Experience in creation of QA documentation
  • Experience in testing web applications
  • Strong analytical and troubleshooting skills
  • Good verbal and written communication skills in English

Preferred

  • Experience with test automation tools like Cypress and Selenium
  • Practical knowledge of Agile software development methodologies
  • It’s important you are conscientious, and you have a strong sense of agency
  • Open in communication to tackle project complexities together
  • You show interest in the financial services industry
  • A good understanding of the Dutch language is nice to have

What we offer:

  • One of the most interesting work environments in Amsterdam, the old trading floor of the historical Amsterdam Stock Exchange
  • Working in an awesome, ambitious, and driven high performing team
  • Energetic and friendly colleagues from all over the world
  • A versatile full-time position in a fast growing and professional organization
  • Competitive remuneration
  • 27 holidays per calendar year
  • NS Business card (when living outside of Amsterdam) or lease bike
  • Free inhouse fitness and health program
  • A variety of activities with the team

Interested

If you are interested, please submit your resume and a short motivation letter via the link.

For more info about the procedure feel free to contact recruitment (recruitment@afsgroup.nl).

 

AFS vacancies foreign offices

The AFS operation is run from four locations.The headquarters in Amsterdam and three offices abroad

At the moment there are no vacancies in the foreign offices.

Frankfurt Office 
Junghofstrasse 22-26
60311 Frankfurt
Germany
T: +31 20 5220 275
info@afsfrankfurt.com
London Office
Warwick House 65-66
EC4R 1EB Queen Street London
United Kingdom
T: +44 207 173 4820
info@afslondon.com
Zurich Office
Althardstrasse 70a
CH – 8105 Regensdorf Zurich
Switzerland
T: +41 (0)44 289 40 10
info@afszurich.com