AFS staff vacancies

Are you a starter ready to start your career in a high performing environment? Are you an experienced professional looking for an inspiring new environment?

AFS offers challenging career opportunities to courageous and ambitious professionals with a common sense view, executing power and the ability to communicate with stakeholders on all levels.

At the moment we have the following vacancies or you can send an open application to recruitment@afsgroup.nl.

Backoffice Medewerker | AFS Group

Backoffice Medewerker | AFS Group

Als Backoffice medewerker bij een internationaal georiënteerd bedrijf als AFS Group breng jij structuur in een wereld vol ambities en kansen. Jij ontzorgt jouw collega’s in de administratieve afhandeling, voornamelijk voor onze AFS Energy afdeling. Je bent zelfstandig, gemotiveerd en vooruitstrevend in het meedenken in optimalisatie van processen. Herken je jezelf hierin? Lees dan snel verder!

De organisatie en afdeling
AFS Group is een onafhankelijke Europese multi-asset class broker, voornamelijk actief als een intermediair voor financiële instellingen en (semi) overheden. AFS Group heeft kantoren in Amsterdam, Londen, Zurich en Frankfurt. Binnen AFS zijn meer dan 130 collega’s werkzaam.

Het Backoffice team bestaat uit 6 collega’s. Het is een hecht team waarin open en eerlijk gecommuniceerd wordt. Wij zoeken een collega die kan werken onder druk en stevig in zijn/haar schoenen staat maar er is ook veel ruimte voor gezelligheid.

In deze rol ben je voornamelijk verantwoordelijk voor de afhandeling van de administratieve taken van ons AFS Energy team. Het AFS Energy team bestaat uit ongeveer 40 collega’s verdeeld over 4 teams.

AFS Energy streeft ernaar ideeën, producten en kansen om te zetten in successen. Het team bestaat uit een groep ambitieuze en gemotiveerde Analisten, Consultants en Sales Traders, altijd op jacht naar nieuwe producten, markten en deals om onze klanten zo goed mogelijk mee te bedienen.

Als Backoffice medewerker weet jij daarom ook goed mee te bewegen in deze commerciële business. Vanwege groei van het AFS Energy team zijn we op zoek naar versterking.

Verantwoordelijkheden

  • Updaten en controleren van de administratie en registers en verantwoordelijk voor correcte administratie

  • Analyseren van cijfers

  • Tijdig leveren van trades/certificaten en voorraadbeheer

  • Directe communicatie met Front office

  • Bijdrage aan procesoptimalisatie en ontwikkeling van de Backoffice

Competenties

  • Zelfverzekerde gesprekspartner voor de business

  • Pragmatische en assertieve instelling

  • Secuur en analytisch sterk

  • Leergierig en flexibele instelling

  • Tenminste afgeronde Mbo-opleiding

  • Je communiceert vloeiend in Nederlands en Engels

  • Ongeveer 1-3 jaar relevante werkervaring

Wat wij bieden

  • Werken in een hecht ambitieus Backoffice team

  • Werken in een snelgroeiende internationale organisatie op Beursplein 5 in Amsterdam!

  • 27 vakantiedagen per jaar

  • NS Business card (wanneer je buiten Amsterdam woont) of VanMoof leasefiets

  • Vitaliteitsprogamma met gratis fruit en Inhouse fitness

  • Regelmatig activiteiten met het team

Get in touch!

Ben je klaar voor een nieuwe uitdaging en word je graag onderdeel van ons team? Stuur dan jouw sollicitatie via het sollicitatieformulier.

Voor meer informatie neem gerust contact op met Wietske de Hart, Campus Recruiter AFS Group, tel: +31 (0) 20 570 72 56 of mail: wdehart@afsgroup.nl .

Head of Legal & Compliance | AFS Group

Head of Legal & Compliance AFS Group

Onze Head of Legal & Compliance heeft een hands-on mentaliteit met een juridisch bril. Onze nieuwe zelfverzekerde collega ziet altijd ruimte voor verbetering van onze processen en protocollen om zo samen met de front office ons bedrijf gecontroleerd te laten groeien tot een Europese topspeler.

Job description

AFS Group (AFS) is een Europese dienstverlener voor zakelijke klanten, gespecialiseerd in bemiddeling, advies en executie met betrekking tot financiële instrumenten (zoals aandelen, deposito’s, obligaties, en derivaten) en renewable energy certificaten (zoals GVO’s, groen gas, CO2-compensatie en biobrandstoffen). Daarnaast faciliteert AFS in-house (gereguleerde) elektronische handelsplatformen.

AFS heeft inmiddels meer dan 140 FTE en verwacht met haar ambities de komende jaren door te groeien naar ruim 200 FTE. De voornaamste groei vindt plaats op de renewable energy afdeling en de in-house platformen. Om deze groei mogelijk te maken is AFS op zoek naar een ambitieuze en enthousiaste Head of Legal & Compliance die als lid van het management team rapporteert aan de directie.

Responsibilities

AFS bestaat uit een aantal afdelingen die centraal worden aangestuurd en bediend. Staffuncties zoals de administratie, HR, IT alsmede Legal & Compliance worden vanuit de Group verzorgd.

Als het hoofd Legal en Compliance ben je verantwoordelijk voor:

  • Een team van drie FTE
  • Zorgdragen dat AFS voldoet aan alle geldende wet- en regelgeving
  • Het adviseren van alle afdelingshoofden en directie ten aanzien van mogelijke juridische en compliance onderwerpen en issues
  • Het vaststellen, monitoren en managen van compliance risico’s
  • Adequate naleving van het KYC/CDD beleid
  • Het implementeren van nieuwe wet- en regelgeving
  • Het mede formuleren van de risk appetite van de verschillende afdelingen binnen AFS Group
  • Het rapporteren over alle belangrijke juridische en compliance risico’s alsmede voor het gevoerde beleid op periodieke basis

Jij voelt je helemaal thuis in het spanningsveld tussen bedrijfsdoelen en beheersing. Zonder problemen zet je deze onderwerpen dan ook op de agenda bij de directie en het managementteam. Met een flinke dosis overtuigingskracht, een beetje humor en jouw oplossingsgerichte aanpak zorg je er bovendien voor dat jouw adviezen niet slechts worden aangehoord, maar daadwerkelijk worden opgevolgd.

What we ask:

  • Afgeronde Master Rechtsgeleerdheid
  • Minimaal 7 jaar werk ervaring binnen een financiële of duurzame energie dienstverlener met professionele en/of retail relaties
  • Uitstekende communicatieve skills in het Nederlands en Engels
  • Management ervaring
  • Kennis van Renewable Energy Markets is een pre
  • Specifiek kennis van WFT, MIFID II, WWFT, AVG, en aanverwante wet- en regelgeving
  • Kennis van het contractrecht is een pre

Als Head of Legal en compliance ben je analytisch, ambitieus en probleemoplossend bent. Om jouw daadkracht kunnen we niet heen en je legt de lat hoog voor jouw team, het management en de afdelingen om de kwaliteit te waarborgen.

What we offer:

  • Een internationale ploeg van enthousiaste collega’s

  • Bijdragen aan een snelgroeiende ambitieuze organisatie op Beursplein 5

  • 27 vakantiedagen per jaar

  • Vitality Program: Indoor fitness, gratis fruit en meer!

  • NS-Businesscard of VanMoof leasebike (afhankelijk van jouw woonplaats)

  • Deelname aan lunchregeling

  • Persoonlijke ontwikkeling via ons online learning platform

  • Gezellige AFS-activiteiten en vrijdagmiddagborrels

Get in touch!

Ben je klaar voor een nieuwe uitdaging en word je graag onderdeel van ons team? Stuur dan jouw sollicitatie via de link naar het sollicitatieformulier.

Voor meer informatie over de procedure neem gerust contact op met Recruitment via recruitment@afsgroup.nl of +31 (0) 20 570 72 56 .

Invited for an interview?

  • 1e ronde: Gesprek met CFO en CEO

  • 2e ronde: Gesprek met andere bestuurder, Head of Energy en HR Manager

  • 3e ronde: Iedereen overtuigd van de match inclusief jijzelf? Dan volgt een job offer!

Deputy Head of Interest | Amsterdam office

Deputy Head of Interest | Amsterdam office

Organization

AFS Group is an independent wholesale broker with 150 employees operating from offices in Amsterdam, London, Frankfurt, and Zürich. Services are provided on a wide range of Financial Instruments including Interest Rates, Fixed Income, Foreign Exchange, Equity Derivatives and Renewable Energy Products.

Are you highly interested in the Financial, Capital and/or Renewable Markets and would you like to support and advice clients with your knowledge? Working at AFS means hard work, ambition, and dedication. With this mindset you can achieve anything! If you show this hunger for more, we will educate you and help you to be successful in your career.

The AFS Interest Rates desk consists of an international team of 40 highly experienced men and women which serves a unique mix of banking, corporate and government clients all over the world. AFS Interest is active in the following products:

  • Interbank and Non-banking Deposits
  • Certificates of Deposits (CD) & Commercial Paper (CP)
  • Repurchase Agreements
  • Arbitrage
  • Foreign Exchange (mainly FX-Swaps)
  • Interest Rate Derivatives
  • Treasury Bills
  • Medium Term Notes & Structured Bonds
  • Private Placements & Structured Loans

Responsibilities

Because of continuous growth ambitions we are looking for a Deputy Head of the Money Market and Fixed Income desks with excellent leadership skills. Main focus in this role will be on the management tasks of all the individuals and (sub-)teams together. What can we do to perform better as an individual and as a team? Do you have a track record in developing teams? This could be your role. Together with the Head of Interest who works on the strategic level combined with the current management team you will work on the growth of the department.

These are the main responsibilities:

  • Provide direction to and expand the whole Interest department
  • Help individuals and teams grow in their career and success
  • Help the teams with sales and cross sell opportunities
  • Work closely with Recruitment to facilitate growth strategically
  • Together with HR you will actively focus on performance management
  • Actively look for new and cross-selling opportunities within the Interest and the AFS Group departments

Competencies and qualifications

  • Proven leadership skills in a (financial) sales-oriented environment
  • Proven team management skills, create cohesion and team spirit
  • Stimulate individual team members on a personal level to grow in their career
  • Fluent in English and preferable two other European languages
  • A pro-active, entrepreneurial spirit that enables you to develop the teams and people
  • A creative team player with excellent social and communication skills
  • Accurate, excellent numerical and analytical skills
  • Familiar with setting and reaching team targets, works well under pressure
  • Bachelor or master’s degree

When you join AFS Group you can expect:

  • Working in an awesome, ambitious, and driven high-performing team
  • Energetic and friendly colleagues from all over the world
  • A versatile full-time position in a fast growing and professional organization
  • One of the most interesting work environments in Amsterdam: the trading floor of the historical Amsterdam Stock Exchange
  • Competitive remuneration with a significant bonus structure and multiple training possibilities
  • Access to our extensive online learning platform for your personal development (e.g., languages, personal leadership and more!)
  • 27 holidays per calendar year
  • Train Business card or VanMoof leasebike (depending on your residence)
  • Free inhouse fitness
  • A variety of activities with the team
  • Company drinks on Friday

Get in touch!

Please submit your application via this link.

You will enter Daywize, our recruitment system, to upload your resume and fill in your details.

For further questions please contact our recruitment department (recruitment@afsgroup.nl) or call 020-570 72 51.

Invited for a job interview?

  • 1st round: HR Manager and Head of Interest
  • 2nd round: CEO and another Director/Head of
  • Job offer

 

HR Manager | AFS Group

HR Manager | AFS Group

Be entrepreneurial! Wanneer je dit leest voel jij je direct aangesproken! Wij zoeken een ondernemende HR-manager met sterke leadership kwaliteiten.

Job description

AFS Group (AFS) is een Europese dienstverlener voor zakelijke klanten, gespecialiseerd in bemiddeling, advies en executie met betrekking tot financiële instrumenten (zoals aandelen, deposito’s, obligaties, en derivaten) en renewable energy certificaten (zoals GVO’s, groen gas, CO2-compensatie en biobrandstoffen). Daarnaast faciliteert AFS in-house (gereguleerde) elektronische handelsplatformen.

AFS heeft inmiddels meer dan 140 FTE en verwacht met haar ambities de komende jaren door te groeien naar ruim 200 FTE. De voornaamste groei vindt plaats op de renewable energy afdeling en de in-house platformen. Om deze groei mogelijk te maken is AFS op zoek naar een proactieve hands-on HR manager met een ondernemende mindset.

Het HR-team bestaat uit 5 collega’s (in jouw team vind je een HR Officer, HR Advisor, Campus Recruiter, Marketing- en communication employee en Office Manager).

Responsibilities

Als HR-Manager bij AFS ondersteun en adviseer je de directie en het management bij het ontwikkelen en uitvoeren van het personeelsbeleid en draag je actief bij aan de organisatie strategie. Hiervoor moet je problemen en behoeftes kunnen herkennen en daarvoor oplossingen bedenken en uitvoeren. Verder is het als HR-Manager belangrijk dat je nieuwe ontwikkelingen op het gebied van arbeidsrecht en trends in de arbeidsmarkt goed in de gaten houdt en deze implementeert in het beleid van de organisatie waarvoor je werkt. Als HR Manager streef je ernaar jouw collega’s optimaal te laten functioneren en samenwerken in een dynamische snelgroeiende organisatie. Gezien de snelle groei van AFS verwachten we ook dat je hands-on bent en bijspringt in de personeelsadministratie en payroll waar nodig in drukke periode.

In deze rol ben je verantwoordelijk voor:

  • Instroom van personeel (o.a. strategische werving)
  • Ontwikkeling van personeel (o.a. beoordelingscyclus, opleidingen, competentiemanagement)
  • Uitstroom van personeel
  • Functiemanagement (o.a. functiebeschrijvingen opstellen, functiewaardering)
  • Beloningsbeleid en inrichten salarishuis
  • Advisering bij juridische HR vraagstukken
  • Casemanagement, verzuimbegeleiding en vitaliteitsbeleid
  • Aansturing en coachen HR team
  • HR jaarplan (HR projecten)
  • HR rapportages maken
  • Bijwonen management (MT) overleggen

Nice to have:

  • Minimaal afgeronde HBO opleiding
  • Minimaal 7 jaar relevante werkervaring en kennis van alle aspecten binnen de gehele HR operatie
  • Ervaring in aansturing van een (klein) team
  • Uitstekende communicatieve skills in het Nederlands en Engels
  • Als HR-Manager is het prettig als je ondernemend, innovatief, ambitieus en probleemoplossend bent. Daarnaast beschik je over een grote executiekracht waarbij je met een menselijke maat de lat hoog legt voor jezelf en anderen

What we offer:

  • Een internationaal team van enthousiaste collega’s

  • Werken in een dynamische en snelgroeiende organisatie

  • Een unieke werkplek in het oude beursgebouw aan Beursplein 5 in Amsterdam

  • 27 vakantiedagen per jaar

  • Vitaliteitsprogramma: gratis fruit en mogelijkheid tot inhouse fitness

  • NS Businesscard (wanneer je buiten Amsterdam woont) of VanMoof leasebike

  • Uitstekende gesponsorde lunchfaciliteiten

  • Gezellige AFS-activiteiten en vrijdagmiddagborrels

  • Marktconform salaris (afhankelijk van opleiding en ervaring) en discretionaire bonus

  • Na verloop van tijd mogelijkheid tot participatie bij AFS Group

Get in touch!

Ben je klaar voor een nieuwe uitdaging en word je graag onderdeel van onze mooie organisatie? Stuur dan jouw sollicitatie via het sollicitatieformulier.

Invited for an interview?

  • 1e ronde: Gesprek met CEO en HR Advisor

  • 2e ronde: Gesprek met andere bestuurder en Head of

Corporate Recruiter | AFS Energy

Corporate Recruiter | AFS Energy

As a Corporate Recruiter for AFS Energy, you are responsible for the onboarding of colleagues within our fastest-growing department within AFS Group. AFS Energy is looking for a recruiter that not only focusses on the recruitment and hiring, but also keeps an eye on organizational development, team composition and growth of the department as a whole. You play a key role in the growth that AFS Energy is looking to achieve, and together with hiring managers will have much influence in our future success. With your well-founded and extensive network of highly educated professionals, you are able to sustain this growth by attracting ambitious professionals. AFS Energy operates on a global level. Hence, you are internationally oriented and are comfortable working in an environment with many nationalities.

Creating the ultimate candidate journey is your motto. You won’t turn your back on a challenge quickly and you are looking to add value by looking after the quality of your work. You get a rush from achieving targets and are putting in the effort reap the rewards.

If you get energy from working in a young, ambitious, and fast-paced environment and help the recruitment team reach its objectives, we would like to talk to you!

Job description

In this position, you will be handling the hiring process of experienced Sales Traders, Sustainability Advisors and Product Developers within AFS Energy. With your passion for sales and renewable energy, you are able to pass on this enthusiasm to potential hires while you search for the best fit for the job. Next to educational level, AFS Energy values spirit and ambition. Together with language skills, these are often the main characteristics wo look for in our applicants. Together with the department heads and hiring managers, you develop a good understanding of the requirements of the applicants independently. From there, take the responsibility of the recruitment process from A-Z.

Your set of responsibilities will include:

  • Recruiting new colleagues within AFS Energy from 2 years of work experience to director positions
  • Managing the A-Z recruitment process (drafting recruitment texts, processing applications, selecting CVs, direct sourcing, selection interviews, contract negotiations and monitoring/coordinating the recruitment process)
  • Actively maintain and expand talent pools, e.g., by conducting orientation interviews
  • Responsible for a smooth onboarding together with your HR colleagues
  • Writing appealing vacancy texts
  • Conducting selection interviews
  • Active visibility on various social media channels
  • Strategic business partner for hiring managers regarding recruitment for our fast-growing AFS Energy department
  • Mentoring/coaching junior recruitment colleagues
  • Familiar with recruiting and onboarding expats

What we expect from you

  • Completed Bachelor’s or Master’s degree
  • At least 2 – 4 years of experience as a recruiter (agency side or corporate)
  • You have a proactive, energetic working attitude and are creative in finding new AFS people
  • Fluent in English (verbal and writing)
  • You are confident and know how to advise hiring managers
  • Entrepreneurial spirit and organisational talent

Your team

As Corporate Recruiter, you will join the Business Management team within the AFS Energy department. The team consist of another Corporate Recruiter, Marketing Specialist, and a Business Support Officer.

What we offer

    • An international team of enthusiastic colleagues
    • Working in a fast-growing environment
    • Working at Beursplein 5 in Amsterdam
    • 27 holidays per year
    • NS Business card (depending on where you live)
    • Indoor fitness
    • Fun AFS activities and Friday afternoon drinks
    • If your residence is in Amsterdam, you will receive a VanMoof (after probation period)

Get in touch!

Are you ready for a new challenge and would you like to become part of our team? Please send your application (resumé) to Simone Albinus, Corporate Recruiter by e-mail s.albinus@afsgroup.nl. For further question please contact the Recruitment department on +31 (0)6 – 13082266

Invited for an interview?

  • 1st round: Interview with the Corporate Recruiters
  • 2nd round: Interview with one of our Energy Managers
  • 3rd round: Interview with the Head of Energy
  • If everybody is convinced, you are a good match with our strategy then a Job offer will follow and we’re looking forward for you to join!

AFS vacancies foreign offices

The AFS operation is run from four locations.The headquarters in Amsterdam and three offices abroad

At the moment there are no vacancies in the foreign offices.

Frankfurt Office 
Junghofstrasse 22-26
60311 Frankfurt
Germany
T: +31 20 5220 275
info@afsfrankfurt.com
London Office
Warwick House 65-66
EC4R 1EB Queen Street London
United Kingdom
T: +44 207 173 4820
info@afslondon.com
Zurich Office
Althardstrasse 70a
CH – 8105 Regensdorf Zurich
Switzerland
T: +41 (0)44 289 40 10
info@afszurich.com